Am încheiat workshopul din 5 şi 6 mai cu încredere în armonia Universului. Ştie el mai bine ca noi. Oricând, oriunde. Şi, cumva, trecând prin istoria Reiki împreună cu participanţii, parcă am respirat mai mult ca altădată aerul Japoniei, cum n-am făcut-o de ceva timp, de pe vremea când lucram cu japonezii. Sa tot fie vreo 15 ani de atunci.

Amintiri vechi şi uitate au reapărut cald şi armonios în conştiinţa mea şi le-am dat locul lor şi în prezent. Şi povestind de unul din idealurile Reiki, „Doar astăzi, fii plin de gratitudine şi respectă-ţi părinţii, profesorii şi strămoşii!”, am trăit şi eu din plin recunoştinţa şi respectul faţă de profesorii mei japonezi întâlniţi acum mulţi ani, în Japonia sau în România. Iar dacă ar fi să extrapolez un pic, fiecare om pe care-l întâlnim poate să ne fie un profesor, dacă îl lăsăm. DACĂ îl sau o lăsăm să fie.

Gabriel şi cu mine am plecat la o plimbare prin Muzeul Satului duminică după amiaza târziu. Simţeam amândoi nevoia de contactul cu natura şi cu Mama Pământ. Întâmplător, în centrul muzeului era un concert de muzică tradiţională pakistaneză. Un grup de 8 bărbaţi cântau la instrumentele tradiţionale Qawwali, tobe şi voce. Păreau a fi versete din Coran, preamărindu-L pe Allah. Comunitatea pakistaneză era adunată în grup destul de numeros, iar bărbaţii din public îmbrăcaţi tradiţional în alb, ofereau periodic câte o mică ploaie de bancnote cântăreţilor.

A fost primul meu contact cu cultura pakistaneză. Dar nu părea foarte străină, şi în această după amiază, caldă şi însorită, îmi puteam imagina uşor atmosfera deşertică, în ciuda copacilor din jur. Era o vibraţie total diferită de cea din care tocmai ieşisem, a Reiki-ului tradiţional. Dar, cumva, nu se excludeau, din contră, păreau a se completa reciproc. Am avut un sentiment amplu de Universalitate: În Muzeul Satului românesc, o femeie îmbrăcată în şalvari nepalezi şi tricou brodat cu Buddha ascultă muzică tradiţională pakistaneză bând lejer un Sprite primit cadou de la organizatori, după ce două zile a fost cufundată în energia transmiterii Reiki-ului. Ce poate fi mai Universal de atât?! Bucuria, lumina şi armonia sunt la fel peste tot!

